Starity

Leáldozott a romantikus filmek és sorozatok ideje

2013. január 03. 19:07   |   Szerző: ophely88

Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A romantikus filmek eltűnnek éveken belül, mert a nézők már nem érdekeltek a romantikában.

hirdetés
Leáldozott a romantikus filmek és sorozatok ideje

A Vulture nevű filmes magazin és webportál legújabb cikkében arról számol be, hogy lejárt a romantikus filmek és sorozatok kora. A zuhanás már érezhető egy ideje, de most már majdnem tetőpontjánál tart a folyamat. A neves portál megkérdezett néhány rendezőt arról, hogy mi az oka az érdeklődés csökkenésének, és hogyan lehetne javítani a helyzeten, ha lehet és érdemes egyáltalán. A rendezők szerint az erőlködésnek már nincs értelme, a blockbuster illetve filmfeldogozások átvették a hatalmat a filmiparban, és a tévé szerelmeseinek ízlését is sikerült átformálnia a fantasy-, valamint krimiszériáknak.

Gerard Burtler új, romantikus komédiájának bukásával ismét felmerült a kérdés, hogy miért nem nézünk világszerte több romantikus filmet vagy sorozatot, szakértők és rendezők szerint a választ maga a közönség adja meg, akik ráuntak a témára, hiszen minden szerelmes történet ugyanarról szól, a körítés lényegtelen. Claude, a cikk írója és pár rendező a demográfiai statisztikákkal magyarázzák a csökkenő figyelmet. Elképzeléseik szerint a műfaj szerelmesei, főként a nők, amerikai körökben elég hamar megházasodnak, és kapcsolatukban megkapják azt, amit a filmek kínálnak, sokan viszont nem élnek boldog kapcsolatban, és pont ezért nem nézik meg a romantikus komédiákat.


Zene és szöveg; Hugh Grant és Drew Barrymore

A közízlés változása a kritikusoknál is megfigyelhető, egyre kevesebb romantikus szériát vagy filmet húznak le azon okokból, hogy a szerelmes filmek világa kifulladt. Hollywood egy ideje érezte már ezt, és bebiztosította magát, ezért népszerű és amúgy is beskatulyázás elől menekülő színészeket választott be filmjeibe, így legalább a színészek hű rajongói megnézték a filmet, amik általában buktak a pénztáraknál, világszerte. Míg voltak idők, amikor a Bridget Jones vagy az Igazából szerelem jó filmnek számított, ma már alig van nézettsége, az ehhez hasonló projektek elbuknak, mert a manapság készülő filmeknek a nagyobb stúdiók folytatást szánnak, ám egy happy end végű filmnél ez nem megoldható.

Claude szerint magával a műfajjal van baj, mert a külföldi, nem amerikai romantikus filmekkel sincsenek megbarátkozva az emberek, pedig egyre többen fordulnak a kis büdzsés vagy független filmek irányába. Ennek köszönhetően lassan már nem éri meg egy híres színészekkel teli romantikus komédiát készíteni, hiszen az amúgy is emelkedő jegyárak mellett kisebb lesz a nézettség a mozikban, és a kritikusok is lehúzzák a filmeket. Ugyanez vonatkozik a tévésorozatokra is. Maga a romantikus műfaj csak komédiával vagy dráma mellett ér valamit, a túlzott romantika azonban már elsődleges indok egyeseknél a csatorna elkapcsolására.


Túl sok érzelem és sírás? Előny vagy hátrány?

Már a romantikus filmfeldolgozások sem számítanak jó ötletnek, szinte borítékolható azok bukása, ahogyan az idén a LOL és a Jane Eyre 2011-es filmes verizóval is előfordult. A szerelmes drámák műfaja pedig mintha nem is létezne, az emberek amúgy sem szeretnek drámákat nézni, két szerelmes fiatal életétől szóló könnyes film nem tűnik jó választásnak sem a moziknak, sem a nézőknek.

A helyzet felvázolása után már csak az a kérdés maradt, hogy mi a teendő ezek után. Érdemes-e megmenteni a romantikus filmeket és sorozatokat? Nem – vallják egybehangzóan a rendezők, akik a Ted című film sikereivel pedáloznak, ami szintén egy romantikus film, csak piszkos poénokkal. A szerelmet már csak fantasy (Alkonyat) vagy akció (Éhezők Viadala) mellett érdemes felvonultatni, és csak is mellékszállként vagy jobb színészi játékkal, mint amit manapság látunk a tévében, ugyanis sokakat az tart vissza a könnyes filmektől, hogy nevetségesnek találják a színészek játékát. Az egyik rendező szerint nem csoda, ha az emberek nem kíváncsiak a komédiákra, ha fiatal, kezdő és sírni nem tudó tinisztárok szerepelnek azokban.

A nagy név vagy rendező egy projektnél tehát nem garancia a sikerre, talán ezért nem tudják értékelni két szerelmes kapcsolatát például a Drive – Gázt! című filmben, amiben – sokak szerint – az erőszak mellett irreálisan sok figyelmet irányítottak a romantikára, miközben a sztori azt nem követelte meg.


Ryan Gosling a Drive című filmben csak a pofonokat osztogatja, csókokat nem

Nagyot bukott még a Gengszterkorzó által elhíresült Kelly MacDonald filmje, a Menyasszony csaléteknek, illetve Jesse Eisenberg Free Samples elnevezésű drámája.


Csali menyasszony? Kinek kell az?

A rendezők azt javasolják mindenkinek, hogy alaposabban nézzen szét a romantikus filmek között, és fókuszáljon a kevésbé népszerűekre, esetleg próbálja meg a francia filmeket vagy angol romantikus-dráma sorozatokat, amikkel tele a padlás. Egyik nagy kedvenc filmjükként a Rust and Bone című francia remeket emlegetik Marion Cotillard főszereplésével, ami megbukott a mozikban, ám a kritikusok és filmfesztiválok megkedvelték. A még sokra tartott Amour és a Like Crazy elnevezésű 2011-es projekt szintén kritikusok által kedvelt.

Televíziózásban sem jobb a helyzet. A népszerű és idáig kedvelt Homeland című sorozat, ami hol előtérbe helyezi a szerelmet, hol az akciót teszi fontosabbá, a második évad végére sok rajongót vesztett az Egyesült Államokban a történet bonyolultsága és a két főszereplő közti érthetetlen, illetve zavaros kapcsolat miatt. A számok nagy visszaesését a szomorú hangulattal magyarázzák, a nézőknek nincs kedve sírós sorozatokat nézni, vagy olyanokat, amiben két egymásnak teremtett szereplő szerelme nem teljesedhet ki.


Nem szeretünk sírni?

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek