Birkenstock – a nyár időtlen trendje
Több mint egy évszázad. Azért ez rengeteg idő! Idő a tapasztalatok, a tudás megszerzésére. Idő a stílus kikristályosodására. Még akkor is, ha ezt az időt pont a világhírű márka nem jósolta meg volna saját magának. Mert a brand megálmodója nem vágyott a sikerre, nem akarta a népszerűséget, mégis törvényszerű, hogy felkapottá, rajongottá vált.
Honnan jön ez a sikersztori?
A Birkenstock iránt táplált világméretű rajongásnak az alapjai, mondhatni gyökerei egészen a XIX. századig nyúlnak vissza. Megéri picit belekukkantani a történelem már-már porosnak tűnő lapjaiba, mert roppantul izgalmas az eredettörténet, aminek a márka a szárnyalását köszönheti. Mert vigyázat, nem Fortuna keze van a dologban, a szerencse legfeljebb annyiban játszott közre, hogy a jó ötlet jókor érkezett.
Na, de hogy belecsapjunk a közepébe, vagy stílusosan megfogalmazva belecsobbanjunk a habokba: a XIX. század végén aranykorát élte a fürdőkultúra Németországban. Ki ne ismerné Baden-Badent? És ez csak egy a gyógyvízzel kecsegtető városok közül. A század végére gazdag európaiak érkeztek a kontinens minden részéről, sőt a tengerentúlról is, hogy a saját bőrükön tapasztalhassák meg mindazt, amit a vízben való elmerülés ígér.
Hogy milyen emberek járnak általában fürdőkbe? Akik adnak az egészségükre. Vagy legalábbis erre apellált az a frankfurti cipész, aki észrevette a mai, modern szóval megfogalmazva piaci rést, majd kihasználta azt. Olyan papucsokat kezdett el gyártani, amiknek a talpbetéte lekövette a talpak formáját. Ez akkoriban rendhagyó újdonságnak számított. Ugyanakkor az vitathatatlan tény, hogy papucs nélkül aligha érdemes fürdőbe indulni. A speciális talpbetétek kifejlesztése azonban nem állt meg itt. Konrad Birkenstock továbbment, és a cipőkre is kiterjesztette azt az elképzelését, hogy ez a forradalmi innováció sokat adhat hozzá a járás élményéhez. Igaza lett! De még mennyire! Kis kiegészítés még, hogy a cipész felmenői is ezzel a mesterséggel foglalkoztak, azaz több száz éves múltra tekint vissza az a szakértelem, ami minden egyes lábbeliben megmutatkozik.
Mi újság manapság?
Nem újdonság, és nem meglepő: a Birkenstock mára a világ egyik legismertebb márkájává nőtte ki magát. A rendkívüli diadalmenetet, amit a brand magáénak tudhat, nem csupán a fenti tényezőknek köszönheti, hanem annak is, hogy tulajdonképpen sohasem állt világsikert remélő ambíció a háttérben, azaz annak idején Konrad Birkenstock csupán gyógyászati segédeszközöket kívánt gyártani, semmi több. Aztán úgy alakult, hogy erre a fajta figyelmességre, profizmusra és minőségre mind többen figyeltek fel, mert igényként merült fel.
Harcias amazon, kicsit hippi, nagyon rendhagyó?
Így is jellemezhető a Birkenstock. A cég annyira ellenállt a ruhaiparban megszokott trendekkel, hogy például nem volt hajlandó elvinni az előállítást ázsiai országokba, és akkor ez csak egyetlen egy példa azok közül, amik az egyediségét, a különlegességét bizonyítják. A papucsok királya, ahogyan sokan emlegetik, a mai napig újító elgondolásairól, formabontó ötleteiről híres, és többek között – túl a prémium minőségen persze – ennek is betudható elképesztő keresettsége.
Ajánlott cikkek
Szólj hozzá!
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok
Kommentek
Legolvasottabb hírek
Nem tudott leülni az outfitben.
Történt egy kis baleset.
Nem tudja, hogy szerelmes volt-e.
Lényegében egy jégtömböt cipelt.
Már megvan a csöppség neve.
A szerelmesek az Instagramon osztották meg a hírt.
Újra férjhez megy hamarosan?
Kiderült, hogy nekik miért mond nemet a színésznő stylistja.
Még több aggasztó hír.
Tart tőle, hogy történik valami köztük.